Sådan klarer vi os

En stor andel af vores elever oplever medbestemmelse samt har lyst til at lære mere

Vi har et løbende fokus på elevernes læring, udvikling og trivsel.

Det ses bl.a. ved, at vi generelt har de højeste svarprocenter i kommunen, når der laves nationale trivselsmålinger (0.-9. årg.) og kommunale sundhedsmålinger (4.-9. årg.).

Mange klasser er således oppe på 100 % besvarelser, hvilket vi er stolte af.

Generelt ligger vi pænt i disse målinger i forhold til spørgsmål om, hvorvidt eleverne oplever, de har medbestemmelse i undervisningen, samt elevernes oplevelse af, at undervisningen giver dem lyst til at lære mere.

82 % af eleverne i indskolingen (0.-3. årg.) giver i seneste nationale trivselsmåling (2022/2023) udtryk for, at ”de er meget glade for deres skole” (det kommunale gennemsnit for indskolingsklasser er 72 %.).

Det er faktisk den næsthøjeste svarprocent blandt alle skoler i kommunen, hvilet vi er meget stole af.

Uddannelsesstatistik

Undervisningsministeriets uddannelsesstatistik