Mad på skolen

Der er mange ting, vi er stolte af på Møllevangskolen; kantinen er så absolut en af dem

Mad i kantinen

I Møllevangsskolens kantine servere vi sund og varieret kost til eleverne på skolen. Vi har stort fokus på økologi, madspild og miljøet - Vi har sølvmærket i økologi.
    Vi bruger årstiden grønsager, bager selv vores brød og bestræber os på at lave hjemmelavet mad fra bunden.
    Vi har et køkken som er åbent for at tage en snak med eleverne. Vores elever er meget interesseret i hvilke mad de skal have og de kommer også med gode ideer til hvad vi kunne lave af mad.

Madordning
    Du har mulighed for at bestille vores madordning til dit barn. Madordningen består af en daglig frokostret, som bliver serveret i klasserne.
    Det er også muligt at bestille en madpakke til om eftermiddagen som bliver afleveret i klassen sammen med frokosten.
    Prisen for at få frokost er 22,- kr. om dagen og 12,- kr. for eftermiddagsmadpakken.

Der gives ikke refusion af madordningen ved studieture, lejrskole, brobygning eller ved ferier som afholdes uden for skoleferierne.
    Ved sygdom i mere end 5 skolehverdage kan der aftales refusion med kantinen.

Se mere vedrørende betaling af madordning nedenfor.

Menuplaner bliver lagt op på Aula så man kan følge med i hvad ens barn får at spise.

Åbningstider
    Der er mulighed for at købe mad i vores kantine, hvor vi sælger alt fra sandwich, friskbagt brød, snacks, smoothies, frugt mm. Kantinen har åbent i skolens frikvarterer fra kl. 9.30-10 og fra 11.20-12.20.

Kontantfri betaling i kantinen - bestilling af madordning

Kantinen har fået ny hjemmeside til bestilling af madordning.
    Alle elever får udleveret et betalingskort ved skolestart, da kantinen nu er kontantfri.
    Har dit barn ikke brug for kortet lige nu, skal I gemme det, så kan I tage det i brug, hvis det bliver aktuelt senere.

Alle skolekantiner i Aarhus skal være betalingsfri. Det betyder:

1. Bestilling af madordning sker her: 8000.cpos.dk
    2. Alle elever har et betalingskort til kantinen.

Der er en række fordele ved betalingskortet for jer forældre:

• Børnene skal ikke have kontanter med i skole
    • Du kan sætte penge ind på kortet manuelt eller via automatisk optankning
    • Du kan bestemme et max-beløb. som dit barn kan handle for pr. dag/uge/måned.

Du kan sætte penge ind på kortet og bestille mad

Du kan bestille madordning til frokost og madpakke 3 på 8000.cpos.dk. Madordningen er for alle klassetrin.

Du logger på hjemmesiden 8000.cpos.dk med dit NemID/MitID. Når du er logget ind, kan du se dit barns/dine børns kort, og begge forældre har adgang til at sætte penge ind på børnenes kort. Det er kun elevernes forældre, der kan sætte penge ind på kortet.

På siden kan du blandt andet:

• Bestille madordning (Kan betales med Dankort mm + MobilePay)
    • Sætte penge ind på kortet, så barnet kan betale ved kassen i kantinen
    • Spærre kortet/åbne det igen (hvis barnet har mistet kortet) og bestille et nyt kort (koster 50 kr.)
    • Holde øje med forbruget på kortet.

På siden her kan du finde vejledning til, hvordan du bruger systemet: Betalingskort til skolens kantine (aarhus.dk)

I kantinen vil der være en scanner, hvor dit barn selv kan se hvor mange penge, der er tilbage på kortet.

Se vores prisliste her:

Skolemælk

skolemælk.dk kan du bestille skolemælk til dig barn.

Alle folkeskoleelever i Aarhus Kommune får tilbudt mælk fra EU via skolemælk.dk.

Spørgsmål vedrørende Kantinen

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kantinen.

Kantinens telefonnummer: 24 79 60 46

Kantineleder Mai Rasmussen: 30 91 12 86 eller på mail mvr@aarhus.dk.

Se vores elitesmiley

Slikfri skole

Vi er en slikfri skole. Det betyder, at slik, sodavand o.l. slet ikke findes i vores kantine.

Sidst opdateret: 20. november 2023