Før dit barn starter - overgang fra dagtilbud til skole

Skiftet fra børnehave til skole er noget helt særligt. Vi gør vores bedst for at sikre den bedst mulige overgang for dit barn- og for dig.

Skolestart

Fra børnehave til skole

De fleste børn oplever skiftet fra børnehave til skole som noget helt særligt.

Derfor har stor betydning for os at sikre den bedst mulige overgang fra børnehave til skole, både for dig som forælder, men i allerhøjeste grad også for dit barn.

Vi har derfor et tæt samarbejde med det lokale dagtilbud, så skiftet fra børnehave til skole bliver en tryg og god oplevelse for alle.

Arrangementer allerede før skolestart

Vi har en del arrangementer på skolen for forældre og børn, allerede inden de starter skole hos os.

Vi holder informationsmøder, hvor du kan høre mere om skolen. Vi har også gennem en årrække med stor succes afholdt “Miniskole”, som vi er meget stolte af.

Miniskole – jeres barns første trygge møde med skolen

Allerede skoleåret, inden barnet skal starte skole hos os, har dit barn haft mulighed for løbende at komme på skolen og deltage i “Miniskole” sammen med andre børn, som også skal starte skole.

Det er en fantastisk måde for børnene at lære skolen at kende. De møder fremtidige klasse- og legekammerater og lærer det pædagogiske personale på skolen at kende.

Samtidig er det en glimrende måde for dig som forælder at lære os som skole at kende.

Det er det pædagogiske personale på skolen, som står for indholdet. Det er forskelligt fra gang til gang, men omdrejningspunktet er kreativitet og leg.

Miniskolen starter kl. 16.00 i skolens kantine og slutter kl. 17.00. Her venter du, mens dit barn deltager i aktiviteterne tæt på. Skolens indskolingsleder vil som regel være til stede, så du kan stille spørgsmål, og vi kan lære hinanden at kende.

Vi sørger selvfølgelig for, at der er kaffe og te til de voksne samt lidt at spise til børnene (frugt, vand og juice).

Tilmelding til Miniskole

Meld dit barn til Miniskolen på moe@mbu.aarhus.dk

Du kan se datoer og tema for de enkelte gange i brevet, som sendes i e-boks og på opslag i de lokale børnehaver.

Du kan også skrive til indskolingsleder Lars Hansen på mail larha@aarhus.dk. Så vil I få tilsendt programmet for Miniskolen løbende på mail.

Vi glæder os til at se jer og jeres børn.