Sprogundervisning i modersmål

Modersmålsundervisning er et tilbud om GRATIS undervisning til elever i den undervisningspligtige alder (0.-9. klasse).

Ét af følgende krav skal være opfyldt:

• En af elevens forældre er bosat i Danmark og er statsborger i et EU eller EØS-land
    • Færøsk eller grønlandsk er talesprog i hjemmet.

Om undervisningen

• Formålet med modersmålsundervisningen er, at eleverne tilegner sig kundskaber og færdigheder, således at de kan forstå det talte og skrevne sprog og kan udtrykke sig mundtligt og skriftligt.
    • Undervisningen foregår på modersmålet og lærerne underviser i læsning og skrivning. Ved at lære eget modersmål, bliver børnene bedre til at læse og skrive på dansk. Undervisningen skal samtidig udvikle elevernes sproglige bevidsthed.

Sidste frist for tilmelding til skoleåret 2024/2025 er den 19. maj 2024

Fritaget for MitID

Hvis du er fritaget for at bruge selvbetjeningsløsninger og ikke har MitID skal du udfylde én af de to nedenstående tilmeldingsblanketter.

Det er vigtigt at du vælger den korrekte tilmeldingsblanket ud fra din bopæl:
    Bosiddende i Aarhus Kommune eller udenfor Aarhus Kommune.

Bosiddende i Aarhus Kommune:
    Tilmeldingsblanketten sendes til Møllevangskolen mail: moe@mbu.aarhus.dk

Bosiddende udenfor Aarhus Kommune:
    Tilmeldingsblanketten sendes til egen hjemkommune, som står for godkendelse af tilmeldingen.

Sidst opdateret: 8. marts 2024